|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Opleidingsonderdelen |
|
|
|
| | |
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - International Corporate Communication |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
4IC18 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
84 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Hye Dirk Van den Bulck Helga
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
This course contributes to the realisation of the following programme objectives:
- Students should be able to work efficiently in an international business setting
- Students should have an understanding of:
- the role and the meaning of brands
- the dynamics of international brands
- the basic principles of an international brand policy
- the complexity of the context of international brand communication
- the principles and objectives of CSR
- the importance of public affairs
- reputation management
- grassroots communication
- the principles of networking.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
- Students should be familiar with the main aspects of corporate and marketing communication.
- Basic knowledge of the principles of public relations.
- Thorough insight in the decision-making process within the European Union.
- The "Crash course on corporate and marketing communication" is recommended for exchange students and students who graduated in other fields than marketing and communication. This crash course is part of the exams.
|
LEERINHOUDEN
|
- International corporate communication is a very broad area of study. This course focuses on two specific aspects: brand communication and corporate communication.
- Brands play a key role in the communication strategy of a company. They help to establish the identity of the firm in the marketplace and to develop a solid customer franchise.
- Many firms move into international markets by acquiring companies in other countries or by entering into international alliances. They therefore need to harmonise their brand portfolio across boundaries on the basis of a cohesive and effective brand strategy.
- Another important aspect of ICC is the reputation of the organisation. To work on a strong image you need to build up good relations with your environment and with political decision-makers.Therefore networking is more than a necessity to realise the commercial targets of the company.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- M.DE MOOIJ. Global marketing and advertising. Understanding the cultural paradoxes. London, Thousand Oaks, 2005. 315p.
- Syllabus 'International corporate communication' 2007-2008
- Crash course on corporate and marketing communication
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
52
|
lesuren
|
30,95
|
practicum en oefeningen:
|
30
|
lesuren
|
17,86
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
84
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
oral examination:
- brand: 6 pts
- corporate: 6 pts
assignment: 8 pts
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
oral examination:
- brand: 6 pts
- corporate: 6 pts
assignment: 8 pts
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Intercultural Communication |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00250 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
56 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Van den Bulck Helga
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Learning how to communicate in international settings with people from different cultures.
- Learning to recognize the contributions to knowledge and civilization that have been made by members of various cultural groups.
- Learning to appreciate and understand the multicultural richness of our society, the dynamics of the interaction between such diverse cultural groups, the international dimensions of this phenomenon, and the evolving roles of men and women within that complex socio-economic and cultural situation.
- Learning to share and accept the perceptions and experiences of people of different cultures, even though they may differ greatly from one's own.
- Enhancing career prospects for working effectively in international companies or organisations in Belgium and abroad by training on intercultural skills.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Thorough knowledge of the basic communication theory.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Importance of intercultural communication: demographic and cultural issues.
- communication models
- dimensions of culture
- communication and culture
- intercultural competence
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus 2007-2008
- CHANEY L.H.C., MARTIN J.S. Intercultural business communication. Prentice Hall. New Jersey. 2004. 285pp.
- Power Point
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
24
|
lesuren
|
24,59
|
practicum en oefeningen:
|
22
|
lesuren
|
22,54
|
vormen van groepsleren:
|
6
|
lesuren
|
06,15
|
studietijd buiten contacturen:
|
41.6
|
klokuren
|
42,62
|
Verdere toelichting:
Lectures and seminars
Discussion groups
Guest colleges
Workshops
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- written examination: 50%
- workshop: 50%
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- written examination: 50%
- workshop: 50%
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Multimedia applications |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00252 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
19 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Vlecken Koen
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
|
STUDIEMATERIAAL
|
Dan CEDERHOLM; Bulletproof Web design: Improving flexibility and protecting againsst worst-case scenarios with XHTML and CSS, New Riders, 2006.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
6
|
lesuren
|
31,58
|
practicum en oefeningen:
|
13
|
lesuren
|
68,42
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
0
|
klokuren
|
00,00
|
Verdere toelichting:
- Lectures.
- Exercises.
- Individual guidance.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Identical as in the first examination period, this time over with a completely new website.
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - European media policy |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00251 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
44 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Herroelen Patrick
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- JO101 De student kan strategisch redeneren.
- JO102 De student kan creatief denken.
- JO103 De student kan meertalig communiceren.
- JO104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- JO206 De student kan teamgericht werken.
- JO207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student hij is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student can indicate the main issues concerning media industry in Europe. He can illustrate these issues with examples of their own country. 2. The student can apply his knowledge on the economic, political and cultural aspects of the media debate on the data from a specific country. 3. The student can give a clear overview of the main aspect of a media topic or of the media landscape in a particular country. He can give a persuasive presentation.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
- Students have some knowledge of media studies .
- Students are familiar with communication terminology.
- Students have a basic knowledge of the media in their own country.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Economic aspects of international media .
- The involvement of the European Union in media policy.
- Tools of European media policy.
- An overview of media conglomerates .
|
STUDIEMATERIAAL
|
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
22
|
lesuren
|
18,52
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
16,84
|
studietijd buiten contacturen:
|
74.8
|
klokuren
|
62,96
|
Verdere toelichting:
- Lectures.
- Seminars for research and preparation of presentations.
- Presentations and group discussion.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Presentation (individual) - 20 points.
- Paper (group) - 40 points.
- Oral exam (course + paper) - 40 points .
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- 50% assignment.
- 50% oral exam.
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - English language media-current affairs |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00245 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
62 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Weuts Annelies
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The student brings his command of the English language to perfection via workshops.
In these workshops the students work creatively on self-chosen subjects and articles. The emphasis is on oral performance.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student has a fluent command of English, both oral and written 2. The student can appealingly present a self-chosen subject and gently direct a subsequent discussion 3. The student brushes up on and expands his technical vocabulary with respect to advertising, merchandising and modern journalism 4. The student can assimilate information from English sources
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Bachelor's degree
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Command of English: upper-intermediate / advanced
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject.The workshop consists of a presentation and a discussion or role play.
- The student prepares one or more articles from British or American magazines or newspapers. He presents the article(s) to the rest of the group and a discussion may follow.
- Towards the end of the semester the student works creatively on an intercultural subject. This workshop is in collaboration with the "Intercultural Communication" course and will be evaluated by both the English teacher (command of English) and the teachers who teach "International Communication" (content).
- The student receives a sheaf of articles on the language of advertising and merchandising (part 1) and on modern journalism (part 2). He studies these articles on his own (vocabulary + main ideas).
- The student is to write a letter of application + CV in preparation of his traineeship (if he does his traineeship in English).
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Information on letters of application + CV.
- Information on application interviews.
- Sheaf of articles on the language of advertising and merchandising (part 1) and on modern journalism (part 2)
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
60
|
lesuren
|
48,08
|
studietijd buiten contacturen:
|
62.8
|
klokuren
|
50,32
|
Verdere toelichting:
- Seminars.
- Discussion groups.
- Workshops.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Oral performance (permanent evaluation)
- Written work: letter of application + CV (for those that do an internship in English) , summaries of presentations
- Written exam
- If the student passes his written work he will not have to take it again in the second examination period.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Since it is impossible to permanently evaluate the student's oral performance during the holidays, he has to take an oral exam.
- Written exam.
- If the student has not passed his written work he has to take it again.
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Actualité des medias français |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00244 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
29 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Frans |
Lector(en): |
Leemans Hilde
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Je hebt reeds een stevige grammaticale kennis opgebouwd . Aan de veel gemaakte fouten wordt nog via zelfstudie gesleuteld. Je hanteert vlot hulpmiddelen als woordenboek , grammatica en internetbronnen . Je vindt je weg in het Franstalig medialandschap . Het vakjargon zowel op gebied van media als op gebied van reclame en PR heb je onder de knie . Met die bagage ben je in staat zelfstandig mondelinge en schriftelijke opdrachten te vervullen binnen je specialisatie . Je kan daarbij rekenen op begleiding van je lector.
Students are given the oppotunity to upgrade their French language skills. The couse focuses on oral skills : presenting , socialising , voicing opinions ....
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
De student kan films , tv programma's en uiteenzettingen over allerlei onderwerpen in standaard Frans begrijpen. ( luistervaardigheid )
De student kan artikels , rapporten , prosateksten over actuele onderwerpen ( vakgebonden of niet ) lezen en begrijpen .( leesvaardigheid )
De student kan zich op een natuurlijke en spontane manier uitdrukken en communiceren met een natif speaker . Hij kan zijn opinie en standpunt verduidelijken en verdedigen . Hij kan zich op een duidelijke en gedetailleerde manier uitdrukken over de meeste actuele onderwerpen al of niet aan zijn vakdomein verbonden . ( spreekvaardigheid )
De student kan zich schriftelijk uitdrukken op een duidelijke en gedetailleerde manier over actuele onderwerpen. Dit alles zonder te veel basisfouten . ( schrijfvaardigheid )
Objectives
increasing fluency and self-confidence - improving pronunciation , achieving grammatical accuracy - achieving lexical accuracy - getting acquainted with features of effective presentations - improving written communication
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Bachelordiploma
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
goede kennis van de Franse taal
good knowledege of the French language
|
LEERINHOUDEN
|
spreekoefeningen
grammaticale oefeningen ter remediering ( aangepast aan de noden van de studenten )
wide rang of speaking activities
remedial grammar exercises ( depending on students ' needs )
|
STUDIEMATERIAAL
|
syllabus
artikels kranten , tijdschriften , internet
uitzendingen radio of tv
course
articles from dailies , magazines , internet
radio , television
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
2
|
lesuren
|
02,17
|
practicum en oefeningen:
|
12
|
lesuren
|
13,02
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
78
|
klokuren
|
84,64
|
Verdere toelichting:
Praktische oefeningen zowel schriftelijk als mondeling
Discussie
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Praktische oefeningen tijdens het jaar : 12 punten . Als je afwezig bent op een deelexamen georganiseerd buiten de examenreeks , dan mag je dat deelexamen inhalen indien je afwezigheid tijdig gewettigd wordt door een medisch attest . Het originele attest bezorg je aan het studentensecretariaat , de kopie ervan aan de betrokken lector , en dit binnen de vijf werkdagen vanaf de eerste ziektedag. Je maakt zelf een afspraak met de lector omtrent het tijdstip en de wijze waarop je het deelexamen kan inhalen . Indien je binnen de gestelde termijn geen medisch attest voorlegt , ben je ongewettigd afwezig en krijg je geen punten op dat deelexamen .
Mondeling examen : 8 punten : dossier en les erreurs courantes
oral examination : 8 points
speaking activities 12 points ( during the year )
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Mondeling examen : 20 punten
oral examination : 20 points
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Aktualität der deutschen Medien |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00246 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
keuze |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
52 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Duits |
Lector(en): |
Mols Vera
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- JO101 De student kan strategisch redeneren.
- JO102 De student kan creatief denken.
- JO103 De student kan meertalig communiceren.
- JO104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
- JO105 De student is in staat enige vorm van leiding te geven.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- JO206 De student kan teamgericht werken.
- JO207 De student kan oplossingsgericht werken.
- JO208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student hij is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- The student can interpret cultural differences and adopt them
- The student is in command of German communication techniques, at an advanced level
- The course aims at developing the oral skills of the student
- The student repetes his knowlegde of grammar and vocabulary and he can write with the help of a dictionary and a grammar short articles on current media topics
- He can understand written and oral German on an advanced level: television, internet and written press
- Iin discussionworkshops he can comment a video or text
- He is able to moderate a debate or discussion in German
- He can appealingly present a self-chosen subject and give a résumé and comment articles out of the actual German press and the professional literature
- He expands his vocabulary
- He can take part in a role play or in oral exercises
- He can write with the help of a lexicon or grammarbook short articles on actual topics
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
- Elementary and intermediate grammar
- Elementary and intermediate vocabulary
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject. The workshop consists of a presentation and a discussion
- The student searchs articles from a actual German magazine or newspaper and he presents the article. A discussion or debate may follow.
- Role plays and other oral exercises
- Professional literature: articles and video
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Course elemantary and intermediate vocabulary and grammar
- Course advanced German
- Dictionary
- Internet and professional literature
- Television, video and written press
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
5
|
lesuren
|
04,81
|
practicum en oefeningen:
|
25
|
lesuren
|
24,04
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
19,23
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Permanent evaluation discussionworkshops: 10%
- Workshop: 1 presentation with a written summary and comment: 25%
- Presentation articles:and written comment 30%
- Written examination: 35%
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Oral examination: 50%
- Written examination: 50%
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Actualidad de los medios españoles |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00247 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
keuze |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
4 |
Wegingscoëfficient: |
2 |
Totaal aantal contacturen: |
52 |
Totaal studietijd: |
104 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Spaans |
Lector(en): |
Vanhout Els
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student repetes his knowlegde of grammar and vocabulary and he can write with the help of a. dictionary and a grammar short articles on current media topics. 2. The student can understand written and oral Spanish on an advanced level: television, internet and written press. 3. The student can in discussionworkshops comment a video or text. 4. The student is able to moderate a debate or discussion in Spanish. 5. The student can appealingly present a self-chosen subject and give a résumé and comment articles out of the actual Spanish press and the professional literature. 6. The student expands his vocabulary. 7. The student can take part in a role play or in oral exercises. 8. The student can with the help of a lexicon or grammarbook short articles on actual topics.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Spaans 3
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Elementary and intermediate grammar.
Elementary and intermediate vocabulary.
|
LEERINHOUDEN
|
- The student organizes a workshop on a self-chosen subject. The workshop consists of a presentation and a discussion or debate and is based on articles from actual Spanish magazines or newspapers. He presents the subject.
- Role plays and other oral exercises.
- Professional literature: articles and video.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Course elementary and intermediate vocabulary and grammar .
- Course advanced spanish.
- Dictionary.
- Internet and professional literature.
- Television, video and written press.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
5
|
lesuren
|
04,81
|
practicum en oefeningen:
|
25
|
lesuren
|
24,04
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
19,23
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
50,00
|
Verdere toelichting:
- Discussionworkshops.
- Presentations.
- Exercises in debate.
- Role plays and other oral exercises.
- Occasional written exercises.
- Home study.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Permanent evaluation discussionworkshops: 10%.
- Workshop: 1 presentation with a written summary and comment: 25%.
- Presentation articles: 25%.
- Written examination: 40%.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Oral examination: 50%.
- Written examination: 50%.
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Work placement |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00248 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:2 |
Aantal studiepunten: |
27 |
Wegingscoëfficient: |
13 |
Totaal aantal contacturen: |
0 |
Totaal studietijd: |
702 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
niet mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Mols Vera
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The student finds an interesting and challeging work placement with the help of the co-ordinator.
He takes a four-month intensive training through a work placement in an internationally oriented organisation. The language spoken is not his mother tongue. He will become confronted with real problematic issues in the world of communication. At the same time he will be able to upgrade his language skills.
The challenging job responsibilities and a foreign working environment will turn the work placement intoan unforgettable intercultural once- in-a-lifetime-experience.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- JO101 De student kan strategisch redeneren.
- JO102 De student kan creatief denken.
- JO103 De student kan meertalig communiceren.
- JO104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
- JO105 De student is in staat enige vorm van leiding te geven.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- JO206 De student kan teamgericht werken.
- JO207 De student kan oplossingsgericht werken.
- JO208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student hij is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
Wwork placement:
- The idea of work placements starts from a win-win operation which is an asset for both the company and the student.
- The student and the company representative will draw a work placement programme before the start of the work placement and sign a contract.
- In the progamme you can find the specific objectives and assignments of the workplacement.
- The student is able to evaluate himself and his assignments critically.
- He can report coherently and clearly about them.
- The company supervisor and the university supervisor evaluate the work placement and they decide if the specific aims are achieved.
Work placement report:
- The student proves in the work placement report that he has achieved all the specific aims of the work placement.and his education.
- He is able to evaluate himself and his assignments critically.
- He is able to report coherently and clearly on his assignments and on the company he worked for.
- He can also deal professionally and maturely with intercultural differences.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to e European Bachelor or Master in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages and toegepaste economische wetenschappen and handelswetenschappen with specialisation in Marketing.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
All the programme units of the first semester.
|
Andere begincompetenties
|
All the competenties achieved in the bachelor or master degree.
|
LEERINHOUDEN
|
Work placement:
The student is able to adapt his theoretical knowlegde into practise.
Work placement report:
The student gives on a scientifically based way a critical comprehension of the company, the assignments of the work placement and the intercultural experience.
The students chooses a suitable layout.
|
STUDIEMATERIAAL
|
A manual of the work placement and the work placement report.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
780
|
klokuren
|
100,00
|
Verdere toelichting:
During the work placement the company supervisor will support the trainee by using the criteria mentioned in the evaluation form and by giving feedback. After approximately eight weeks and at the end of the period, the company supervisor gives the trainee an oral and written evaluation on the evaluation form.
The university supervisor keeps contact with the trainee on a regular basis, and supports the trainee with regular feedback on the practical training.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Work placement:
- Assessment process company supervisor: /20
- Assessment process univeristy mentor: /20
- Subtotal /40, reduced to/20
Work placement report:
- Work placement report assessment university mentor: /20
- Work placement report assessment language lecturer: /20
- Ssubtotal /40, reduced to /20
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Work placement: not possible in September.
Work placement report: possible in September
|
|
| |
|
4 Internationale Communicatie - 4BIC - Onderdelen - Thesis and project Europe |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00249 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:2 |
Aantal studiepunten: |
5 |
Wegingscoëfficient: |
3 |
Totaal aantal contacturen: |
284 |
Totaal studietijd: |
130 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
Onderwijstaal: |
Engels |
Lector(en): |
Mols Vera
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
The two components are a work placement report (thesis) and project Europe.
The students proves his ability to analyse real problematic issues in the world of communication. He is able to report coherently and critically on his internship tasks and the company he worked for. He can also deal professionally and maturely with intercultural differences.
The student debates about several European issues. For example 'The Future and Policy of European Film ' or 'The United States of Europe: reality or fiction?'.
He visits European Institues in Belgium or abroad and deals with several aspects of European integration.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- JO101 De student kan strategisch redeneren.
- JO102 De student kan creatief denken.
- JO103 De student kan meertalig communiceren.
- JO104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
- JO105 De student is in staat enige vorm van leiding te geven.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- JO206 De student kan teamgericht werken.
- JO207 De student kan oplossingsgericht werken.
- JO208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student hij is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
- CV307 De student beheerst communicatietechnieken op een gevorderd niveau in het Nederlands, Engels, Frans en Duits of Spaans.
- CV308 Door zijn stage-ervaring in een vreemde taal kan hij de communicatie verzorgen van een internationaal georiënteerde organisatie.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
The minimum prerequisite to this programme is a degree comparable to a European Bachelor or Master degree in Communication, Journalism, Marketing, Business Studies and Languages and Toegepaste Economische Wetenschappen and Handelswetenschappen with specialisation Marketing.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
All the programme units of the first semester.
|
Andere begincompetenties
|
All the competenties achieved in the bachelor or master degree.
|
LEERINHOUDEN
|
The student gives on a scientifically based way a critical comprehension of the company, the assignments of the work placement and his intercultural experience.
The student chooses a suitable layout.
The student can work independently and he can also work in a team.
He can think analytically and in terms of problem solving.
He can use different sourses to complete his knowlegde about European issues.
He disposes sufficient expert knowlegde about Europe and the European Institutions.
He can organise a debate and he can moderate the debate.
For more specifications we would like torefer to the manual.
|
STUDIEMATERIAAL
|
Manual for work placement reports
Manual for project Europe
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
4
|
lesuren
|
00,88
|
practicum en oefeningen:
|
30
|
lesuren
|
06,62
|
vormen van groepsleren:
|
250
|
lesuren
|
55,19
|
studietijd buiten contacturen:
|
169
|
klokuren
|
37,31
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
IWork placement report:
- Assessment university representative /20
- Assessment university languagelecturer /20
- Ssubtotal /40,reduced to /20
Project Europe
- Assessment process by the university representative /20
- Assessment produkt by the university representative and by an internal and external jury /20
- Subtotal /40, reduced to /20
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Work placement report possible in September
Project Europe not possible in September
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|