|
4 Educatieve benadering van personen met autismespectrumstoornissen - 4BAUS - Opleidingsonderdelen |
|
|
|
| | |
4 Educatieve benadering van personen met autismespectrumstoornissen - 4BAUS - Onderdelen - Oriëntatie en begrijpen |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
4BAU1 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
uitdiepend |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
: |
Aantal studiepunten: |
12 |
Wegingscoëfficient: |
12 |
Totaal aantal contacturen: |
148 |
Totaal studietijd: |
312 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Stinkens Wim
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
In OLOD 1 van de banaba autisme willen we de student die werkzaam is in het onderwijs aan kinderen met autisme, werkt als begeleider, opvoeder of ouder van personen met autisme, een algemeen overzicht geven van de ontwikkelingen op het gebied van autismespectrumstoornissen en de educatieve benadering ervan.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
Competentie & deelcompetenties
Algemene competenties
Denken en redeneren. 1. Kan het verband leggen tussen de theoretisch definities van autisme en de educatieve benadering.
2. De student kan het belang van differentiaaldiagnose zien.
3. De student begrijpt de onderliggende mechanisme van uiterlijkwaarneembaar gedrag (‘ijsbergdenken’).
Informatie verwerven en verwerken. 1. Herkent de kwalitatieve verschillen in de ontwikkeling van ASS.
2. Herkent de cognitieve stijl (informatieverwerking) van ASS.
3. Heeft zicht op de gevolgen van de cognitieve stijl op de sociaal-emotionele ontwikkeling, op de sociale interactie en de communicatie van personen met ASS.
4. De student verwerft kennis rond classificatie, diagnose en differentiaaldiagnose (met inbegrip van medische en neurobiologische aspecten) en kan dit een plaats geven
binnen zijn eigen praktijk.
5. De student begrijpt de plaats van een handicap binnen het gezinsfunctioneren.
Reflecteren. 1.De student kan het ijsbergdenken hanteren als middel bij de reflectie rond eigen ontwikkeling.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
- Beschikken over een diploma hoger onderwijs.
- Over ervaring beschikken in het werken met mensen met een autismespectrumstoornis in een professionele of privécontext.
- Beschikken over reflectieve vaardigheden..
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
-
Autisme en cognitie.
-
Classificatie, diagnose en differentiaaldiagnose van ASS.
-
Autisme en de waarnemingsproblematiek.
-
Autisme en gezin.
-
Autisme: van theoretisch begrip naar educatieve interventie
.
|
STUDIEMATERIAAL
|
* Syllabus * Transparante, powerpointmateriaal * Ondersteunende documenten en toelichting op Blackboard. * 'Autisme.Van begrijpen tot begeleiden' Theo Peeters, 1998, Hadewijch Antwerpen. * Portfolio
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
14
|
lesuren
|
03,74
|
practicum en oefeningen:
|
120
|
lesuren
|
32,05
|
vormen van groepsleren:
|
14
|
lesuren
|
03,74
|
studietijd buiten contacturen:
|
226.4
|
klokuren
|
60,47
|
Verdere toelichting:
Werkcollege met vraag- en leergesprekken: de inbreng van de studenten via discussie en peerteaching is daarbij essentieel.
Begeleidingsmomenten: individuele vraagstelling door studenten, feedback door docent.
- Instellingsbezoek.
- Literatuurstudie.
- Groepswerk.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Portfolio
Kwantiteit: 2/20 Kwaliteit: 4/20
- Kennisopdracht (integratie)
Kwaliteit: 14/20
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- De punten van de portfolio uit éérste zittijd worden helemaal overgenomen.
6/20.
- Kennisopdracht
Kwaliteit: 14/20.
|
|
| |
|
4 Educatieve benadering van personen met autismespectrumstoornissen - 4BAUS - Onderdelen - Begeleiding personen met autismespectrum |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
40001 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
uitdiepend |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
: |
Aantal studiepunten: |
15 |
Wegingscoëfficient: |
15 |
Totaal aantal contacturen: |
282 |
Totaal studietijd: |
390 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Stinkens Wim
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Binnen dit opleidingsonderdeel staan we stil bij de triade van Lorna Wing. We verdiepen ons in de implicaties hiervan voor het dagelijks leven van en werken met personen met ASS. In dit opleidingsonderdeel maken we dmv praktijkopdrachten de verbinding met de aangeboden kennis in de les en de eigen praktijk.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. Herkent de kwalitatieve verschillen in de ontwikkeling van ASS.
- Informatie verwerven en verwerken.
1. De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties 2. De student heeft zicht op de gevolgen van de cognitieve stijl op de sociaal-emotionele ontwikkeling, op de sociale interactie en de communicatie van personen met ASS. 3. De student verwerft inzicht in de gevolgen van de cognitieve stijl op de sociaal-emotionele ontwikkeling, op de sociale interactie en de communicatie van personen met ASS. 4. De student verkent detaildenken, de sensoriële waarneming en betekenisverlening bij ASS.
- Reflecteren.
1. De student kan het ijsbergdenken hanteren als middel bij de reflectie rond eigen ontwikkeling. 2. De student kan over zijn eigen proces van ontwikkeling en groei in het kijken naar en omgaan met autisme/ evolutie binnen zijn werkcontext, reflecteren. 3. De student kan kritisch reflecteren en getuigen van inzicht in een probleemstelling.
- Wetenschappelijke toepassing
1. De student kan de resultaten van formeel en informeel onderzoek interpreteren. 2. De student kan een N=1 onderzoek uitvoeren. 3. De student kan een informeel onderzoek opzetten, uitvoeren en evalueren. 4. De student brengt informatie uit verschillende bronnen samen en kadert informatie binnen een grotere context.
- Projectmatig en methodisch handelen
1. De student kan een informeel onderzoek opzetten, uitvoeren en evalueren. 2. De student kan omschrijven waarom onderzoek belangrijk is en heeft weet van de onderzoeksinstrumenten. 3. De student kan een taakanalyse maken op het vlak van sociale vaardigheden. 4. De student kan een aangepaste activiteit analyseren.
1. De student kan de eigen vorm van communicatie afstemmen op de communicatie van personen met ASS
- Persoonlijke en professionele ontwikkeling
1. De student verbreedt en verdiept de eigen competenties door zelfstudie en deskundigheidsbevordering. 2. De student vaardigheden ontwikkelen om in de praktijk te werken met mensen met ASS 3. De student ontwikkelt een begeleidingshouding waarin de persoon met autisme niet samenvalt met zijn handicap en waar tegelijk aandacht is voor de pervasieve aspecten van autisme..
- Internationale gerichtheid.
1. De student kan anderstalige , buitenlandse literatuur hanteren.
- Algemene competenties.
- Teamgericht werken
1. De student kan samenwerken in een multidisciplinair team. 2. De student neemt verantwoordelijkheid op in het leerteam. 3. De student kan samenwerken op een coöperatieve manier in de groep en in de ruime context van een organisatie. 4. De student kan het specifieke van ASS vertalen op een gepaste wijze in een team.
- Oplossingsgericht werken.
1. De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties.
- Maatschappelijke verantwoordelijkheid.
1. De student kan vanuit een ondersteuningsdenken zijn handelen sturen.
- Beroepsspecifieke competenties.
Handelingsplanner
1. De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties. De student kan op deze terreinen informeel onderzoek uitvoeren en op basis hiervan leerdoelen formuleren en uitwerken. 2. De student kan vanuit resultaten van onderzoek een individueel HP opstellen. 3. De student kan probleemgedrag een plaats geven binnen de diagnose.
4. De student kan het ‘ijsbergdenken’ toepasen personen met ASS. 5. De student kan objectief rapporteren. 6. De student herkent de cognitieve stijl (informatieverwerking) van ASS. 7. De student kan een handelingsplan uitwerken en aanpassen aan de noden van personen met autisme.
Ondersteuner van processen mbt wonen, werken,leren, vrije tijd.
1. De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties. De student kan op deze terreinen informeel onderzoek uitvoeren en op basis hiervan leerdoelen formuleren en uitwerken. 2. De student kan een georganiseerde leer- een leefomgeving (of werkomgeving) ontwikkelen voor de persoon met ASS. 3. De student is in staat om functionele leerdoelen te ontwikkelen voor de persoon met autisme.
- (Ped)agogische begeleider.
1. De student is in staat om de persoon met autisme voldoende basisveiligheid te bieden zodat deze laatste maximale ontwikkelingskansen krijgt. 2. De student kan de gevolgen van de cognitieve stijl op de sociaal-emotionele ontwikkeling, op de sociale interactie en de communicatie van personen met ASS hanteren. 3. De student kan leerdoelen formuleren en uitwerken. 4. De student kan een taakanalyse maken op het vlak van sociale vaardigheden. 5. De student kan een georganiseerde leer- een leefomgeving (of werkomgeving) ontwikkelen voor de persoon met ASS 6. De student is in staat om de persoon met autisme voldoende basisveiligheid te bieden zodat deze laatste maximale ontwikkelingskansen krijgt an vanuit een ondersteuningsdenken zijn handelen sturen. 7. De student ontwikkelt een begeleidingshouding waarin de persoon met autisme niet samenvalt met zijn handicap en waar tegelijk aandacht is voor de pervasieve aspecten van autisme.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Beschikken over een diploma hoger onderwijs.
De kandidaten dienen over voldoende praktijkervaring te beschikken zodat de praktijkopdrachten kunnen uitgevoerd worden op een juist level en zodat zij kunnen functioneren in een leerteam..
Beschikken over reflectieve vaardigheden..
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
1. Orientatie en begrijpen.
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Autisme: de aanpassing aan de omgeving.
- Autisme: onderzoek en individueel handelingsplan.
- Autisme en communicatie.
- Autisme en maatschappelijke redzaamheid.
- Autisme en vrije tijd.
- Autisme en sociale vaardigheden.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus.
- Transparante, powerpointmateriaal.
- Ondersteunende documenten en toelichting op Blackboard.
- 'Autisme.Van begrijpen tot begeleiden' Theo Peeters, 1998, Hadewijch Antwerpen.
- Portfolio.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
76
|
lesuren
|
16,24
|
practicum en oefeningen:
|
180
|
lesuren
|
38,46
|
vormen van groepsleren:
|
18
|
lesuren
|
03,85
|
studietijd buiten contacturen:
|
186
|
klokuren
|
39,74
|
Verdere toelichting:
Werkcollege met vraag- en leergesprekken: de inbreng van de studenten via discussie en peerteaching is daarbij essentieel.
Begeleidingsmomenten: individuele vraagstelling door studenten, feedback door docent.
Praktijkopdrachten.
Implementatie (feedback praktijkopdrachten).
Leerteam (collegiale consultatie).
Instellingsbezoek.
Literatuurstudie.
Groepswerk
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Portfolio
Kwantiteit: 2/20 Kwaliteit: 4/20
- Kennisopdracht (integratie)
Kwaliteit: 14/20
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- De punten van de portfolio uit éérste zittijd worden helemaal overgenomen.
6/20.
- Kennisopdracht
Kwaliteit: 14/20.
|
|
| |
|
4 Educatieve benadering van personen met autismespectrumstoornissen - 4BAUS - Onderdelen - Verdieping & autisme./Verbreding & prof. |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
40002 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
uitdiepend |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
: |
Aantal studiepunten: |
18 |
Wegingscoëfficient: |
18 |
Totaal aantal contacturen: |
nog niet beschikbaar |
Totaal studietijd: |
468 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Stinkens Wim
|
Nog geen gegevens gevonden
| |
|
4 Educatieve benadering van personen met autismespectrumstoornissen - 4BAUS - Onderdelen - Afstudeerproject |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
4BAU4 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
gespecialiseerd |
Programmajaar: |
4 |
Periode binnen het modeltraject: |
: |
Aantal studiepunten: |
15 |
Wegingscoëfficient: |
15 |
Totaal aantal contacturen: |
23 |
Totaal studietijd: |
390 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Stinkens Wim
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Het afstudeerproject dient het bewijs te leveren dat de afstuderende in staat is een vraagstelling op het terrein van autisme duidelijk te formuleren en gebruikmakend van de voor de student beschikbare literatuur en/of onderzoeksmethoden er een antwoord op te vinden. Het afstudeerproject dient tevens aan te tonen dat de verworven leerinhouden en het voor dit project verwerkte materiaal in de praktijk geïmplementeerd kunnen worden. Hiernaast geeft de student dmv een reflectieverslag weer welk de betekenis voor de opleiding is voor zijn persoonlijke ontwikkeling/leerproces en dit van de context waarin zijn praktijk zich situeert.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
Denken en redeneren
-
Kan het verband leggen tussen de theoretisch definities van autisme en de educatieve benadering.
De student kan het belang van differentiaaldiagnose zien.
-
De student begrijpt de onderliggende mechanisme van uiterlijk waarneembaar gedrag (ijsbergdenken)
-
Herkent de kwalitatieve verschillen in de ontwikkeling van ASS.
Informatie verwerven en verwerken
-
De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties
-
Heeft zicht op de gevolgen van de cognitieve stijl op de sociaal-emotionele ontwikkeling, op de sociale interactie en de communicatie van personen met ASS.
-
Verwerft inzicht in de gevolgen van de cognitieve stijl op de sociaal-emotionele ontwikkeling, op de sociale interactie en de communicatie van personen met ASS.
-
Verkent detaildenken, de sensoriële waarneming en betekenisverlening bij ASS.
-
De student heeft inzicht in alternatieve benaderingen en kan hier een kritische houding tgo ontwikkelen.
Reflecteren
-
De student kan het ijsbergdenken hanteren als middel bij de reflectie rond eigen ontwikkeling.
-
De student kan over zijn eigen proces van ontwikkeling en groei in het kijken naar en omgaan met autisme/ evolutie binnen zijn werkcontext, reflecteren.
-
De student kan kritisch reflecteren en getuigen van inzicht in een probleemstelling.
Wetenschappelijke toepassing
-
Kan een N=1 onderzoek uitvoeren.
-
Kan een informeel onderzoek opzetten, uitvoeren en evalueren.
-
Brengt informatie uit verschillende bronnen samen en kadert informatie binnen een grotere context.
Projectmatig en methodisch handelen
-
Kan een informeel onderzoek opzetten, uitvoeren en evalueren.
-
De student kan een taakanalyse maken op het vlak van sociale vaardigheden.
Communicatievaardigheden
-
De student beschikt over de nodige gespreksvaardigheden.
-
De studenten kan zich mondeling en schriftelijk uit drukken.
-
De student kan gevat antwoorden op vragen naar inhoud, persoonlijke verwerking, houding, beroepsvaardigheid en theoretische omkadering.
Persoonlijke en professionele ontwikkeling
-
Verbreedt en verdiept de eigen competenties door zelfstudie en deskundigheidsbevordering.
-
Vaardigheden ontwikkelen om in de praktijk te werken met mensen met ASS.
-
De student ontwikkelt een begeleidingshouding waarin de persoon met autisme niet samenvalt met zijn handicap en waar tegelijk aandacht is voor de pervasieve aspecten van autisme.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
Oplossingsgericht werken
1.
De student kan in het kader van probleemgedrag via reflectie alternatieven ontwikkelen wat preventie en begeleiding betreft.
2.
De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
1.
De student kan vanuit een ondersteuningsdenken zijn handelen sturen.
2.
De student heeft inzicht in specifieke vragen die zich stellen bij autisme en jonge ontwikkelingsleeftijd, autisme en normale begaafdheid.
Beroepsspecifieke competenties
Handelingsplanner
1.
De student heeft inzicht in alternatieve benaderingen en kan hier een kritische houding tgo ontwikkelen.
2.
De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties. Hij kan op deze terreinen informeel onderzoek uitvoeren en op basis hiervan leerdoelen formuleren en uitwerken.
3.
Kan vanuit resultaten van onderzoek een individueel HP opstellen.
4.
De student kan probleemgedrag een plaats geven binnen de diagnose.
5.
De student kan het ‘ijsbergdenken’ toepasen personen met ASS.
6.
De student heeft inzicht in specifieke vragen die zich stellen bij autisme en jonge ontwikkelingsleeftijd, autisme en normale begaafdheid.
7.
De student kan objectief rapporteren.
8.
Herkent de cognitieve stijl (informatieverwerking) van ASS.
9.
De student kan een handelingsplan uitwerken en aanpassen aan de noden van personen met autisme.
Ondersteuner van processen mbt wonen, leven, werken en vrije tijd.
1.
De student heeft een grondige kennis op het terrein van redzaamheid, vrije tijdsbesteding, commmunicatieve problemen en sociale interacties. Hij kan op deze terreinen informeel onderzoek uitvoeren en op basis hiervan leerdoelen formuleren en uitwerken.
2.
De student begrijpt de plaats van een handicap binnen het gezinsfunctioneren.
3.
De student kan een georganiseerde leer- een leefomgeving (of werkomgeving) ontwikkelen voor de persoon met ASS.
4.
De student is in staat om functionele leerdoelen te ontwikkelen voor de persoon met autisme.
Ondersteuner van netwerken
-
De student heeft inzicht in het proces van samenwerken met ouders en kent agogische middelen om dit te realiseren.
-
De student kan samenwerken met ouders en het netwerk van de persoon met ASS.
(ped)agogisch begeleider
1.
De student is in staat om de persoon met autisme voldoende basisveiligheid te bieden zodat
deze laatste maximale ontwikkelingskansen krijgt.
2. Kan leerdoelen formuleren en uitwerken.
3. De student kan een taakanalyse maken op het vlak van sociale vaardigheden.
4. De student kan een georganiseerde leef en leeromgeving ontwikkelen.
|
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
- Beschikken over een diploma hoger onderwijs.
- De kandidaten dienen over voldoende praktijkervaring te beschikken zodat de praktijkopdrachten
kunnen uitgevoerd worden op een juist level en zodat zij kunnen functioneren in een leerteam..
- Beschikken over reflectieve vaardigheden..
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Volgende opleidingsonderdelen moeten vooraf gevolgd zijn:
- Oriëntatie en begrijpen
- Begeleiding van mensen met autismespectrumstoornissen.
- Verdieping en autismespectrumstoornissen
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Alle leerinhouden die in de andere drie opleidingsonderdelen aan bod komen.
- Zelf toe te voegen leerinhouden in het kader van de keuze van het onderwerp.
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Al de leerstof die in deze opleiding werd aangereikt. (syllabus, powerpoint-presentaties, copies, vakliteratuur, portfolio, ...).
- Specifieke literatuur in het kader van de probleemstelling die zal uitgewerkt worden.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
15
|
lesuren
|
03,26
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
437
|
klokuren
|
95,00
|
Verdere toelichting:
Dit opleidingsonderdeel bestaat voornamelijk uit zelfstandig werk. Binnen de implementatie-momenten zal er stilgestaan worden bij de voortgang van de praktijkopdrachten.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Inhoud:
Afstudeerprojectlezer: 60/200 Extern deskundige I : 40/200 Extern deskundige II: 40/200
- Presentatie:
Extern deskundige I: 20/200 Extern deskundige II: 20/200
- Reflectie:
Leerteambegeleider: 20/200
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- De punten van reflectie (leerteambegeleider) worden overgedragen van éérste naar tweede examenperiode.
- Op basis van de aanwijzigingen gegeven door de beoordelaars zullen de andere delen van het afstudeerproject herwerkt worden.
- De beoordeling hiervan zal op een gelijkaardige manier gebeuren als in de éérste examenperiode.
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|