|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Je raakt vertrouwd met de verschillende instrumenten van de marketingcommunicatiemix. Je ontdekt het verschil tussen reclame, sales promotion, sponsoring, enz.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM102 De student kan creatief denken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CM315 De student kan de voor het communicatieplan relevante doelstellingen verwoorden en de beoogde doelgroep omschrijven.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De verschillende instrumenten van de marketingscommunicatiemix kort kunnen situeren
- het begrippenkader grondig kennen
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
geen
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
geen
|
Andere begincompetenties
|
geen
|
LEERINHOUDEN
|
Inleiding reclame, sales promotion, winkelcommunicatie, sponsoring, dm-communicatie, persoonlijke verkoop
|
STUDIEMATERIAAL
|
Syllabus en leesteksten
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
16
|
lesuren
|
17,47
|
practicum en oefeningen:
|
36
|
lesuren
|
39,30
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
37.6
|
klokuren
|
41,05
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Oefeningen : 4 pt (indien niet afgegeven op de afgesproken datum : 0pt). Schriftelijk examen :16 pt (zowel kennis- als inzichtsvragen, multiple choice en open vragen.)
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Schriftelijk: 20 pt (zelfde type vragen als eerste examenperiode)
|