1 Communicatiemanagement - 1CMS - Onderdelen - Bronnen |
|
|
|
Component behoort tot O.O.: |
Bronnen & Statistiek |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00088 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
inleidend |
Programmajaar: |
1 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
nvt |
Wegingscoëfficient: |
50 |
Totaal aantal contacturen: |
55 |
Totaal studietijd: |
39 |
Deeltijds programma: |
|
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Gemoets Ann Leysen Ann Polders Inge
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Kennis in een opleiding is belangrijk. Maar even cruciaal is de weg om ze te vinden: waar zoek je wat? En wat is hoeveel waard? Je moet je weg vinden in bibliotheeksystemen en het internet. En je moet je bronnen kritisch kunnen hanteren. Dat leer je aan de hand van praktische opdrachten.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
De student kan op kritische wijze bronnen opzoeken, noteren, evalueren en verwerken tot een wetenschappelijk onderbouwd document met bijhorende mondelinge presentatie.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Geen
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
Geen
|
LEERINHOUDEN
|
- Bronnen (soorten, opzoeken, selecteren en verwerken)
- Regels van bronbeschrijvingen (APA-normen)
|
STUDIEMATERIAAL
|
Cavia via BB of intranet, syllabus + moderne informatiekanalen.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
11
|
lesuren
|
08,53
|
practicum en oefeningen:
|
35
|
lesuren
|
27,13
|
vormen van groepsleren:
|
8
|
lesuren
|
06,20
|
studietijd buiten contacturen:
|
7,4
|
klokuren
|
57,36
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Taak 1 : bibliografie: 6 punten
- Toets Cavia: 3 punten
- Taak 2: hoe maak ik een posterpresentatie? 3 punten
- Taak 3: bibliografie voor posterpresentatie: 8 punten
- Om te slagen dienen de studenten alle opdrachten tegen de gestelde deadlines uit te voeren. Indien niet alle taken worden afgegeven, krijgt de student een "afwezigheid". Voor de tweede examenperiode maakt de student de ontbrekende taak. De deadlines zullen op papier aan de studenten overhandigd worden tijdens één van de eerste lessen.
-
Bronnen is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel: een tekort voor één van de samenstellende componenten levert altijd een tekort op voor het volledige opleidingsonderdeel. Zelfs al zou het mathematische gemiddelde van de scores voor de verschillende componenten een cijfer boven of gelijk aan tien opleveren, toch verschijnt er dan voor het gehele opleidingsonderdeel op het rapport ten hoogste een negen. Bovendien wordt er dan bij de deliberatie gekeken naar het tekort voor de betrokken component. Indien een student geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet hij herkansen voor de component(en) waarvoor hij een tekort haalde. De component waarvoor hij een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op naar een volgende examenperiode van hetzelfde academiejaar of van het volgende academiejaar.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Herwerken van de taken of toets waarvoor geen 50% van de punten werd behaald.
Bronnen is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel: een tekort voor één van de samenstellende componenten levert altijd een tekort op voor het volledige opleidingsonderdeel. Zelfs al zou het mathematische gemiddelde van de scores voor de verschillende componenten een cijfer boven of gelijk aan tien opleveren, toch verschijnt er dan voor het gehele opleidingsonderdeel op het rapport ten hoogste een negen. Bovendien wordt er dan bij de deliberatie gekeken naar het tekort voor de betrokken component. Indien een student geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet hij herkansen voor de component(en) waarvoor hij een tekort haalde. De component waarvoor hij een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op naar een volgende examenperiode van hetzelfde academiejaar of van het volgende academiejaar.
|
|
| |
|