ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

1 Communicatiemanagement - 1CMS - Onderdelen - Exploratieweken
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: -:-
Code: 00092
Academiejaar: 2007-2008
Type: kern
Niveau: inleidend
Programmajaar: 1
Periode binnen het modeltraject: S:2
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 1
Totaal aantal contacturen: 94
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma:
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): De Greef Rit


 

KORTE OMSCHRIJVING

Ter voorbereiding van je keuze voor één van de twee afstudeerrichtingen, zal je in het ene semester in een bad van Commerciële Communicatie worden ondergedompeld.In het andere semester komt Public Relations & voorlichting aan bod. Tijdens de twee exploratieweken zal je inzicht verwerven door waar te nemen!

 


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CM101 De student kan strategisch redeneren.
  • CM102 De student kan creatief denken.
  • CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CM206 De student kan teamgericht werken.
  • CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
Beroepsspecifieke competenties
  • CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
  • CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
  • CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
  • CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • De student kan teamgericht werken en een behoorlijk groepsproduct afleveren.
  • De student kan werken onder tijdsdruk.
  • De student kan een creatief product maken rond een opgegeven thema.
  • De student kan beknopt rapporteren.

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
Geen
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

Geen


Andere begincompetenties
Geen
LEERINHOUDEN
Thema's die reclamegericht zijn en thema's die zich richten naar PR en voorlichting.
STUDIEMATERIAAL
  • Alle media
  • Portfoliokaft

WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

0

 lesuren

  00,00

practicum en oefeningen:

20

 lesuren

  21,28

vormen van groepsleren:

70

 lesuren

  74,47

studietijd buiten contacturen:

0

 klokuren

  00,00

Verdere toelichting:

EVALUATIE

Eerste examenperiode
  • De evaluatie gebeurt door de begeleider en een vakjury.
    De begeleider beoordeelt: 
    • De portfoliokaft 20 punten
    • De opdrachten 40 punten
    • De groepswerking 20 punten
  • De vakjury beoordeelt: de creatieve opdracht 20 punten


Dit totaal van 100 punten kan behaald worden in de eerste en de tweede exploratieweek. Beide weken samen staan op 200 punten / 3 studiepunten.Een student kan pas slagen voor de exploratieweken indien hij/zij minstens 50% behaalt op de twee exploratieweken samen. Indien de student niet slaagt worden de punten van de week waarvoor de student voldoende punten behaalde, overgedragen naar de tweede examenperiode.
Indien een student niet of onvoldoende deelneemt * aan 1 van de 2 exploratieweken of een onvoldoende scoort, moet hij of zij tegen de tweede examenperiode een vervangende taak maken voor de gemiste week of voor de week waarvoor een onvoldoende werd behaald.

* Als de student tijdens de exploratieweek drie afwezigheden heeft, is zijn/haar score 0/100. Alle afwezigheden moeten worden gewettigd met een doktersattest binnen te brengen op het studentensecretariaat binnen de vijf werkdagen vanaf de eerste ziektedag.

tijd voor examinering
uren
4

%
 
 04,26

Tweede examenperiode

Taak per gemiste week of voor de week ( weken ) waarvoor een onvoldoende werd gehaald, indien het totaal voor het opleidingsonderdeel " exploratieweken " minder dan 50% bedraagt.