|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Ons dagelijks bestaan wordt meer en meer bepaald door structuren en instellingen. In dit opleidingsonderdeel leer je dit ingewikkelde web te ontcijferen. Op het eind van het semester ben je in staat elk krantenartikel hierover te begrijpen.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM102 De student kan creatief denken.
- CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
- CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
De student kan het belang en de eigenheid van de behandelde instellingen en structuren weergeven en er zich een gefundeerde mening over vormen.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Recht en historische inzichten.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
Interesse in de actualiteit;
Interesse in het lezen van kranten.
|
LEERINHOUDEN
|
Overzicht van de belangrijkste Belgische, Europese en Wereldinstellingen op politiek, sociaal en economisch gebied.
|
STUDIEMATERIAAL
|
Plantijn-syllabus
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
24
|
lesuren
|
25,64
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
67.6
|
klokuren
|
72,22
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Mondelinge evaluatie: het examen omvat vragen waarin zowel naar kennis als naar inzicht wordt gepeild.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Mondelinge evaluatie: het examen omvat vragen waarin zowel naar kennis als naar inzicht wordt gepeild.
|