|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Een van de technieken om aan public relations of voorlichting te doen, is het inschakelen van de massamedia. Advertenties, affichage, spots enz. kunnen helpen om de boodschap aan het grote publiek kenbaar te maken.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
de strategische en creatieve aspecten van communicatie kunnen toepassen op corporate advertising
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
reclame 1
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- situering corporate advertising. Parallellen en verschillen met marketingcommunicatie
- toepassen van het 7-stappenplan binnen corporate advertising
|
STUDIEMATERIAAL
|
syllabus en leesteksten
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
11
|
lesuren
|
14,10
|
practicum en oefeningen:
|
11
|
lesuren
|
14,10
|
vormen van groepsleren:
|
5
|
lesuren
|
06,41
|
studietijd buiten contacturen:
|
50
|
klokuren
|
64,10
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
permanente evaluatie op basis van deelname aan de groepsdiscussies en oefeningen (16pt), mondelinge verdediging van het eindrapport (4 pt)
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
opdracht : 20 pt
|