|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV305 De student is zich bewust van het effect van globalisering op de communicatie en economie en is in staat op het vlak van communicatie de internationale merkstrategieën te verzoenen met de lokale cultuur.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Learning how to communicate in international settings with people from different cultures.
- Learning to recognize the contributions to knowledge and civilization that have been made by members of various cultural groups.
- Learning to appreciate and understand the multicultural richness of our society, the dynamics of the interaction between such diverse cultural groups, the international dimensions of this phenomenon, and the evolving roles of men and women within that complex socio-economic and cultural situation.
- Learning to share and accept the perceptions and experiences of people of different cultures, even though they may differ greatly from one's own.
- Enhancing career prospects for working effectively in international companies or organisations in Belgium and abroad by training on intercultural skills.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Thorough knowledge of the basic communication theory.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Importance of intercultural communication: demographic and cultural issues.
- communication models
- dimensions of culture
- communication and culture
- intercultural competence
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Syllabus 2007-2008
- CHANEY L.H.C., MARTIN J.S. Intercultural business communication. Prentice Hall. New Jersey. 2004. 285pp.
- Power Point
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
24
|
lesuren
|
24,59
|
practicum en oefeningen:
|
22
|
lesuren
|
22,54
|
vormen van groepsleren:
|
6
|
lesuren
|
06,15
|
studietijd buiten contacturen:
|
41.6
|
klokuren
|
42,62
|
Verdere toelichting:
Lectures and seminars
Discussion groups
Guest colleges
Workshops
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- written examination: 50%
- workshop: 50%
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- written examination: 50%
- workshop: 50%
|