|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- JO101 De student kan strategisch redeneren.
- JO102 De student kan creatief denken.
- JO103 De student kan meertalig communiceren.
- JO104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- JO206 De student kan teamgericht werken.
- JO207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CV301 De student heeft een ruime open kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CV302 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CV303 De student hij is op de hoogte van het Europese Mediabeleid en kent het medialandschap in de Europese landen.
- CV304 De student is vertrouwd met de Europese institutionele context, met de opportuniteiten en beperkingen op het vlak van communicatie.
- CV306 De student kan interculturele verschillen interpreteren en integreren in zijn communicatietoepassingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
1. The student can indicate the main issues concerning media industry in Europe. He can illustrate these issues with examples of their own country. 2. The student can apply his knowledge on the economic, political and cultural aspects of the media debate on the data from a specific country. 3. The student can give a clear overview of the main aspect of a media topic or of the media landscape in a particular country. He can give a persuasive presentation.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
- Students have some knowledge of media studies .
- Students are familiar with communication terminology.
- Students have a basic knowledge of the media in their own country.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Economic aspects of international media .
- The involvement of the European Union in media policy.
- Tools of European media policy.
- An overview of media conglomerates .
|
STUDIEMATERIAAL
|
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
22
|
lesuren
|
18,52
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
16,84
|
studietijd buiten contacturen:
|
74.8
|
klokuren
|
62,96
|
Verdere toelichting:
- Lectures.
- Seminars for research and preparation of presentations.
- Presentations and group discussion.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Presentation (individual) - 20 points.
- Paper (group) - 40 points.
- Oral exam (course + paper) - 40 points .
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- 50% assignment.
- 50% oral exam.
|