1 Journalistiek - 1JOUD - Onderdelen - Techniek van de multimedia |
|
|
|
Component behoort tot O.O.: |
Mediatechnische vaardigheden |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
1JO27 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kern |
Niveau: |
inleidend |
Programmajaar: |
1 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
Aantal studiepunten: |
nvt |
Wegingscoëfficient: |
50 |
Totaal aantal contacturen: |
22 |
Totaal studietijd: |
39 |
Deeltijds programma: |
|
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Devens Zjuul Vlecken Koen
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Een grondige kennismaking met een mediatechnische context die voortdurend evolueert.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- JO318 De student kan volwaardige journalistieke producten maken volgens de inhoudelijke, redactionele en vormelijke eisen van het medium. Voor productie en productie-assistentie betekent dit: het kennen van de productie van gedrukte media, van televisie- en radioprogramma's en van on-line media en er actie
- JO319 De student kan volwaardige journalistieke producten maken volgens de inhoudelijke, redactionele en vormelijke eisen van het medium. Voor presentatie betekent dit: vertrouwd zijn met beeldtaal door inzicht in beeldcultuur: vlot communiceren voor micro en camera, vertrouwd zijn met radiotaal.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student heeft grondige kennis van digitale toepassingen thuis en op kantoor, en van audiovisuele productie.
- De student kan de begrippen in verband met die digitale toepassingen en audiovisuele productie correct gebruiken.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Algemene praktische kennis over digitale toepassingen in het dagelijkse leven: internet (surfen, mailen en instant messaging), computers (kunnen werken met Windows of Mac OS, een Word tekstje kunnen typen), digitale fotografie (al eens een digitale foto genomen hebben), CD- en/of DVD spelers, en het MP3 bestandsformaat.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Digitale beginselen.
- Compressie.
- Abc van de pc.
- Opslag.
- Netwerken.
- AV-producties.
- Glossarium.
|
STUDIEMATERIAAL
|
Syllabus en glossarium is beschikbaar on-line in PDF formaat.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
20
|
lesuren
|
25,32
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
57
|
klokuren
|
72,15
|
Verdere toelichting:
hoorcollege.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Schriftelijk examen. Er wordt getest of de student:
- een grondige kennis heeft van digitale toepassingen thuis en op kantoor, en audiovisuele productie.
- de begrippen in verband met digitale toepassingen en audiovisuele productie correct kan verklaren.
Techniek van de multimedia is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel: een tekort voor één van de samenstellende componenten levert altijd een tekort op voor het volledige opleidingsonderdeel. Zelfs al zou het mathematische gemiddelde van de scores voor de verschillende componenten een cijfer boven of gelijk aan tien opleveren, toch verschijnt er dan voor het gehele opleidingsonderdeel op het rapport ten hoogste een negen. Bovendien wordt er dan bij de deliberatie gekeken naar het tekort voor de betrokken component. Indien een student geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet hij herkansen voor de component(en) waarvoor hij een tekort haalde. De component waarvoor hij een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op naar een volgende examenperiode van hetzelfde academiejaar of van het volgende academiejaar.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
idem
Techniek van de multimedia is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel: een tekort voor één van de samenstellende componenten levert altijd een tekort op voor het volledige opleidingsonderdeel. Zelfs al zou het mathematische gemiddelde van de scores voor de verschillende componenten een cijfer boven of gelijk aan tien opleveren, toch verschijnt er dan voor het gehele opleidingsonderdeel op het rapport ten hoogste een negen. Bovendien wordt er dan bij de deliberatie gekeken naar het tekort voor de betrokken component. Indien een student geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet hij herkansen voor de component(en) waarvoor hij een tekort haalde. De component waarvoor hij een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op naar een volgende examenperiode van hetzelfde academiejaar of van het volgende academiejaar.
|
|
| |
|