|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Je leert je weg te vinden binnen het enorm grote aanbod aan informatie: waar zoek je wat, en hoe leer je deze bronnen kritisch hanteren?
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- JO101 De student kan strategisch redeneren.
- JO104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- JO207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- JO309 De student is taalvaardig op zowel mondeling als schriftelijk niveau.
- JO310 De student is geïnteresseerd in nieuws en volgt en kent de actualiteit en recente ontwikkelingen aan de hand van de belangrijkste nieuwskanalen.
- JO311 De student heeft een ruime kijk op de wereld en kent de maatschappelijke ontwikkelingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student kan geschreven , niet-geschreven en digitale bronnen zoeken, vinden en selecteren.
- De student kan aan de hand van de methodologische regels ( APA -referentiestijl) een bibliografie opstellen, een probleemstelling formuleren en deze uitwerken tot een krtitsch onderbouwde paper
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Geen
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen
|
Andere begincompetenties
|
Geen
|
LEERINHOUDEN
|
- Bronnen ( soorten,opzoeken,selecteren)
- Regels van bronvermelding =APA-referentiestijl
- Opbouw van een werkstuk
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Cavia ( = zelfinstructiepakket)
- Syllabus: aandachtspunten bij Cavia
- Notities hoorcollege
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
20
|
lesuren
|
27,40
|
practicum en oefeningen:
|
38
|
lesuren
|
52,05
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
15
|
klokuren
|
20,55
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Taak 1 : Opstellen van een literatuurlijst over het door de student gekozen thema: 5 punten ( zie syllabus)
- Taak 2 : Definiëring van het onderwerp : 5 punten (zie syllabus)
- Taak 3: Paper: 10 punten ( zie syllabus)
- . Bronnen en research is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel: een tekort voor één van de samenstellende componenten levert altijd een tekort op voor het volledige opleidingsonderdeel. Zelfs al zou het mathematische gemiddelde van de scores voor de verschillende componenten een cijfer boven of gelijk aan tien opleveren, toch verschijnt er dan voor het gehele opleidingsonderdeel op het rapport ten hoogste een negen. Bovendien wordt er dan bij de deliberatie gekeken naar het tekort voor de betrokken component. Indien een student geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet hij herkansen voor de component(en) waarvoor hij een tekort haalde. De component waarvoor hij een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op naar een volgende examenperiode van hetzelfde academiejaar of van het volgende academiejaar.
- Indien niet alle taken worden afgegeven, krijgt de student een "afwezigheid"
- Elke vaststelling van plagiaat wordt bestraft. (We volgen daarbij de procedure die beschreven staat in de artikels 94 tot en met 97 van het OER)
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
De student maakt een nieuwe paper over een actueel thema (wordt samen met de lector bepaald op de inzagedag) 20 punten
Bronnen en research is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel: een tekort voor één van de samenstellende componenten levert altijd een tekort op voor het volledige opleidingsonderdeel. Zelfs al zou het mathematische gemiddelde van de scores voor de verschillende componenten een cijfer boven of gelijk aan tien opleveren, toch verschijnt er dan voor het gehele opleidingsonderdeel op het rapport ten hoogste een negen. Bovendien wordt er dan bij de deliberatie gekeken naar het tekort voor de betrokken component. Indien een student geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet hij herkansen voor de component(en) waarvoor hij een tekort haalde. De component waarvoor hij een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op naar een volgende examenperiode van hetzelfde academiejaar of van het volgende academiejaar.
|