1 Elektromechanica - 1EM - Onderdelen - Oefensessies |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Neen |
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
00009 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Type: |
kernondersteunend |
Niveau: |
uitdiepend |
Programmajaar: |
1 |
Periode binnen het modeltraject: |
M:1 |
Aantal studiepunten: |
3 |
Wegingscoëfficient: |
3 |
Totaal aantal contacturen: |
54 |
Totaal studietijd: |
78 |
Deeltijds programma: |
|
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Coremans Roel Geubels Rudi Toen Sandra Van Mol Bart
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Tijdens de oefensessies geef je zelf les!! In groepjes van 4 tot 5 studenten werk je ‘samen’ de verschillende opgaven uit. Kan jij die oefening niet oplossen? Geen nood. Allicht zal één van je collega-studenten je daarbij helpen. En de volgende oefening kan jij mogelijk uitleggen. Zo geef en krijg je les van je medestudenten. Leerzaam en een goede zelftest. De groepjes zijn zo samengesteld dat de verschillende vooropleidingen samen zitten. Zo zullen één of meerdere studenten van je groep uit de richting mechanica, elektriciteit, elektromechanica, en/of ASO …komen. Ieder heeft dan zijn sterkte.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM103 Doelgericht leren (evalueren) van je eigen handelingen (er positieve en negatieve kanten in identificeren) en gericht werken aan verbeteringen ( leerpunten formuleren).
- EM108 De student is in staat om, vanuit een basishouding van leven(s)lang leren, zelfstandig een leerdoel en leerstrategie te bepalen, uit te voeren en het resultaat terug te koppelen naar het leerdoel.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM209 De student kan zich vlot in een groep/team integreren zodat hij/zij snel en efficiënt kan deelnemen aan de taken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Studenten kunnen individueel of met hulp van medeteamleden de opgegeven oefeningen uit verschillende vakgebieden oplossen. Teamleden kunnen hun oplossingsmethode en leerstof voldoende verduidelijken aan de medestudenten, zodat ieder teamlid op begrijpbare wijze uitleg krijgt . Hiermee vergroot het verwerken en borgen van de kennis.
- Studenten kunnen de relevante informatie nodig voor de opdrachten opzoeken en implementeren.
- Student leert inschatten in welke mate hij de geziene leerstof heeft verwerkt.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
- De student heeft voldaan aan de algemene toelatingsvoorwaarden zoals bepaald in het onderwijs- en examenreglement.
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
- De lessen van de opleidingsonderdelen Toegepaste wiskunde en fysica, Elektriciteit, Elektrische machines, Elektronica, Toegepaste Mechanica, Analyse van machinesystemen en Technologie, volgen of credits hiervoor verworven hebben.
|
Andere begincompetenties
|
- Basisvaardigheden in het gebruik van een wetenschappelijk rekentoestel
|
LEERINHOUDEN
|
- Leerinhouden van de opleidingsonderdelen Toegepaste wiskunde en fysica, Elektriciteit, Elektrische machines, Elektronica, Toegepaste Mechanica , Analyse van machinesystemen en Technologie, departement elektromechanica, 1EM/1TCA
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Cursussen, departement elektromechanica, 1EM/1TCA
- Extra informatie beschikbaar via het digitaal leerplatform Blackboard (organisaties/oefensessies 1EM/Documenten)
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
54
|
lesuren
|
69,23
|
studietijd buiten contacturen:
|
24
|
klokuren
|
30,77
|
Verdere toelichting:
- Groepswerk in groepen tot max. 5 studenten en onder begeleiding van een coach. Coach moedigt een diepgaand niveau van kenniswerving aan, waakt erover dat alle studenten deelnemen en motiveert de studenten.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Elke student wordt 6 maal individueel beoordeeld en behaalt dan telkens +1, +2, -1 of -2. Iedere student begint met een cijfer van 10/20
- Bij elke ongewettigde afwezigheid daalt het aandeel van de permanente evaluatie met -2
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
|
|
| |
|