|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Taalvaardig zijn in het Engels is vandaag een must. De basisgrammatica wordt herhaald aan de hand van interactieve oefeningen. De nadruk ligt op het lezen, begrijpen en vertalen van technische teksten: populair-wetenschappelijke artikels, instructies, handleidingen en gespecialiseerde vakterminologie uit verschillende domeinen. Er wordt vaak in team gewerkt. Ter ondersteuning wordt in de lessen intensief gebruik gemaakt van audiovisuele middelen.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM102 De student kan geordend, kernachtig en gesynthetiseerd een verslag opstellen, toelichten en/of een opvolgingsdossier beheren. De student kan beroepsspecifieke informatie opzoeken en verwerken.
- EM107 De student kan, op basis van zijn multidisciplinaire en afstudeerspecifieke kennis, communicatie met opdrachtgevers/klanten/ontwikkelaars/productiemedewerkers ontwikkelen en onderhouden.
- EM108 De student is in staat om, vanuit een basishouding van leven(s)lang leren, zelfstandig een leerdoel en leerstrategie te bepalen, uit te voeren en het resultaat terug te koppelen naar het leerdoel.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM209 De student kan zich vlot in een groep/team integreren zodat hij/zij snel en efficiënt kan deelnemen aan de taken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- EM355 De student kan op basis van afstudeerspecifieke kennis een technisch gesprek voeren in verschillende talen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student kan op het einde van deze module technische teksten (niveau intermediate) lezen, begrijpen en vertalen, eventueel met behulp van een woordenboek.
- Technisch Engelse woordenschat en Engelse basisgrammatica van "intermediate" niveau als parate kennis verworven hebben, zowel mondeling als schriftelijk.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
- Technisch Engels deel 1, departement elektromechanica
|
Andere begincompetenties
|
- De student heeft voldaan aan de algemene toelatingsvoorwaarden zoals bepaald in het onderwijs- en examenreglement.
|
LEERINHOUDEN
|
- Algemene en technische woordenschat met oefeningen (o.a. thema solliciteren)
- Technische teksten
- Basisgrammatica
|
STUDIEMATERIAAL
|
- Cursus Wetenschappelijke talen Engels Deel 2, I.Tuyls, departement Elektromechanica
- De studenten krijgen in de les regelmatig actuele technische teksten.
- Deze teksten, luisteroefeningen e.a. extra oefeningen via het digitaal leerplatform Blackboard
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
18
|
lesuren
|
34,62
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
9
|
lesuren
|
17,31
|
studietijd buiten contacturen:
|
23
|
klokuren
|
44,23
|
Verdere toelichting:
- De belangrijkste werkvorm is het hoorcollege in combinatie met het leergesprek
- Er worden veel interactieve oefeningen gemaakt waarbij elke student regelmatig aan het woord komt
- Facultatieve oefeningen via aanbevolen websites
- Begeleiding via het digitaal leerplatform Blackboard
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- (90% van de punten) Schriftelijk examen. Dit bestaat gedeeltelijk uit oefeningen op grammatica en woordenschat, gedeeltelijk uit het vertalen van een technische tekst.
- (10% van de punten) Tijdens de lessen van module 3 worden een aantal groepsopdrachten gegeven en geëvalueerd.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
- Schriftelijk examen. Dit bestaat gedeeltelijk uit oefeningen op grammatica en woordenschat, gedeeltelijk uit het vertalen en begrijpend lezen van technische teksten.
|