|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Aan de hand van verschillende projectopdrachten integreren we de kennis en vaardigheden van verschillende vakken. Door schakelingen te ontwerpen of geziene schakelingen gericht aan te passen, bouwen we een project op dat de analoge elektronica, de vermogenselektronica en de software (Visual Basic) met elkaar koppelt. We maken hiervoor gebruik van een K8000 kaart.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- EM102 De student kan geordend, kernachtig en gesynthetiseerd een verslag opstellen, toelichten en/of een opvolgingsdossier beheren. De student kan beroepsspecifieke informatie opzoeken en verwerken.
- EM105 De student kan, op basis van een goed omschreven probleem/project en door toepassing van multidisciplinaire kennis, komen tot innoverende concepten en/of oplossingen (durven innoveren is en begint dikwijls bij het kritisch afvragen van).
- EM106 De student is in staat tot het uitvoeren van eenvoudige leidinggevende- en managementtaken.
- EM108 De student is in staat om, vanuit een basishouding van leven(s)lang leren, zelfstandig een leerdoel en leerstrategie te bepalen, uit te voeren en het resultaat terug te koppelen naar het leerdoel.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- EM209 De student kan zich vlot in een groep/team integreren zodat hij/zij snel en efficiënt kan deelnemen aan de taken.
- EM210 De student kan via analyse van relevante fysische gegevens, tot oplossingen komen.
- EM213 De student kan in snel veranderende werkomstandigheden en op basis van zijn/haar doorzettingsvermogen, prestatiegericht werken.
- EM215 De student kan onder tijdsdruk en bij onvoorziene omstandigheden effectief blijven functioneren.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- EM316 De student kan via het verzamelen van (meet)gegevens en fysische waarnemingen het oorzakelijk verband van de fout vaststellen.
- EM325 De student kan vanuit zijn multidisciplinaire en onderhoudsspecifieke kennis verbeteringen of aanpassingen ontwerpen, uitvoeren en terugkoppelen aan de verbeterdoelen.
- EM345 De student is in staat om plans en schema's te lezen en te begrijpen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student is in staat om verbanden te leggen tussen de theoretische kennis en de praktische metingen en also de ontworpen schakelingen te verbeteren .
- De student kan complexere schakelingen analyseren en via metingen de rol van elke deelschakeling nagaan.
- de student heeft inzicht in de werking en problematiek van D(igital)S(ignal)P(rocessing)...
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
- Analoge Technieken
- Labo analoge technieken
- Industriële elektronica
|
Andere begincompetenties
|
|
LEERINHOUDEN
|
- Via software (Visual Basic) praktische DSP concepten uitwerken
- DSP toepassen op een industriele applicatie
|
STUDIEMATERIAAL
|
- cursus met de verschillende projectopdrachten
- cursus visual basic
- datasheets k8000
- software k8000
- documentatie labomateriaal en meettoestellen
- vakliteratuur
- internet
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
9
|
lesuren
|
38,46
|
studietijd buiten contacturen:
|
14.4
|
klokuren
|
61,54
|
Verdere toelichting:
- groepsleren rond praktische opdrachten waarbij de lector functioneert als coach.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- permanente evaluatie (logboek+verslag van het project)
- in de laatste labozitting wordt een klassikale projectvoorstelling gehouden waarbij rekening gehouden wordt met het programma, de praktische opstelling en verklaring van de werking van de gebruikte componenten.
- Per groep worden de punten procentueel verdeeld volgens het peerassesment principe.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
|