| 
             
                
  
      
	        
			          1 Biomedische laboratoriumtechnologie - 1BL - Onderdelen - Hematologie | 
					  | 
					  
	         
       | 
	   
	  |    | 
	      
             
                
					
						| O.O. heeft componenten: | 
						Ja | 
					 
					
						| O.O. bestaat uit componenten | 
						Het ademhalingsstelsel 
Circulatie van lichaamsvloeistoffen 
Hematologie 
 | 
					 
					
						| Afstudeerrichting: | 
						-:- | 
					 
					
						| Code: | 
						10069 | 
					 
					
						| Academiejaar: | 
						2007-2008 | 
					 
					
						| Programmajaar: | 
						1 | 
					 
					
						| Periode binnen het modeltraject: | 
						P:3 | 
					 
					
						| Aantal studiepunten: | 
						8 | 
					 
					
						| Wegingscoëfficient: | 
						8 | 
					 
					
						| Totaal aantal contacturen: | 
						72 | 
					 
| Totaal studietijd: | 
208 | 
 
					
						| Examencontract: | 
						niet mogelijk | 
					 
					
						| Deliberatie: | 
						mogelijk | 
					 
					
						| Vrijstelling of overdracht: | 
						mogelijk | 
					 
					
						| Lector(en): | 
						Winnen Patricia
  | 
					 
					
				  
 
            
                
                 
			
				
                        
    
        | 
             
                
                    
                
                 
                  
         | 
     
    
    
    
        
            
                 
                COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN 
             Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
            van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
         | 
     
    
        | 
             
                Algemene competenties 
         | 
     
    
        
            - BL101 Hij/zij kan zijn werk op een efficiënte en ordelijke wijze organiseren en hanteert tijdmanagementtechnieken.
  - BL102 Hij/zij kan relevante informatie verzamelen.
  - BL103 Hij/zij deelt de problemen op en onderscheidt hoofd- van bijzaken, redeneert logisch, werkt nauwkeurig, denkt kritisch, trekt gegronde conclusies uit beschikbare informatie.
  - BL104 Hij/zij stelt zich open voor het verwerven van nieuwe kennis en vaardigheden en kan daartoe de gepaste leerstrategieën aanwenden.
  - BL105 Hij/zij kan samenwerken met collega's zowel uit de eigen als uit andere vakdisciplines. Hij/zij functioneert goed in teamverband.
  - BL106 Hij/zij kan ordelijk en duidelijk rapporteren over zijn/haar werk, schrijft en spreekt vlot en in een taal aangepast aan de doelgroep.
   
         | 
     
    
        | 
            Algemene beroepsgerichte competenties
         | 
     
    
        
            - BL207 Hij/zij heeft een vakoverschrijdende en geïntegreerde kennis. Deze deskundigheid omvat de verschillende aspecten van de biomedische wetenschappen, waaronder: chemie, biologie, biochemie, microbiologie, anatomie, fysiologie, hematologie en immunologie.
  - BL208 Hij/zij beschikt over goede laboratorium- en technologische vaardigheden, kan deze toepassen in concrete praktijksituaties en kan daarbij de moderne informatica-hulpmiddelen gebruiken.
  - BL209 Hij/zij streeft naar een correcte voorbereiding en uitvoering, waarbij hij/zij zich bewust is van de veiligheidsaspecten (o.a. het besmettingsgevaar) en de kwaliteitseisen.
   
         | 
     
    
        | 
            Beroepsspecifieke competenties
         | 
     
    
        | 
            
         | 
     
    
        
            
                 
                SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
         | 
     
    
        | 
            zie deelfiche
         | 
     
    
        | 
         | 
     
    
					
             
            VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
         | 
				 
				
    
					| 
            Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
         | 
				 
				
    
					
            zie deelfiche 
         | 
				 
				
    
					| 
            Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
         | 
				 
				
    
					
            zie deelfiche 
         | 
				 
				
    
					| 
            Andere begincompetenties
         | 
				 
				
    
					
            zie deelfiche 
         | 
				 
				
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
 
 
      
  | 
			 
		 
		
            
            
                  |    |     
         |