ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Biomedische laboratoriumtechnologie - 3MLT - Onderdelen - POP
  

Component behoort tot O.O.: Integratieve proef Klin. Biologie & POP
Afstudeerrichting: -:-
Code: 30078
Academiejaar: 2007-2008
Type: ?
Niveau: ?
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: :
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 25
Totaal aantal contacturen: 0
Totaal studietijd: 26
Deeltijds programma:
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Partoens Peter


 

KORTE OMSCHRIJVING
De studenten worden verplicht om tijdens hun studie binnen de Plantijnhogeschool een Persoonlijk OntwikkelingsPlan (POP) op te stellen.  Het gebruik van een POP is een zeer verspreide techniek in de bedrijfswereld en we willen onze studenten hierop voorbereiden. De studenten worden aangeleerd hoe ze aan de hand van hun eigen studie en resultaten via zelfreflectie tot een beter inzicht van zichzelf komen. Hierdoor komen zij op de arbeidsmarkt, niet alleen met een uitgebreide technische kennis en technische vaardigheden maar zijn zij ook in staat om een betere planning te maken van hun latere loopbaan.  De studenten worden op deze manier verplicht om de tijd te nemen om na te denken over hun persoonlijke ontwikkeling. De studenten hebben hierover per academiejaar een aantal afspraken met hun studieloopbaanbegeleider.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • BL101 Hij/zij kan zijn werk op een efficiënte en ordelijke wijze organiseren en hanteert tijdmanagementtechnieken.
  • BL102 Hij/zij kan relevante informatie verzamelen.
  • BL103 Hij/zij deelt de problemen op en onderscheidt hoofd- van bijzaken, redeneert logisch, werkt nauwkeurig, denkt kritisch, trekt gegronde conclusies uit beschikbare informatie.
  • BL104 Hij/zij stelt zich open voor het verwerven van nieuwe kennis en vaardigheden en kan daartoe de gepaste leerstrategieën aanwenden.
  • BL105 Hij/zij kan samenwerken met collega's zowel uit de eigen als uit andere vakdisciplines. Hij/zij functioneert goed in teamverband.
  • BL106 Hij/zij kan ordelijk en duidelijk rapporteren over zijn/haar werk, schrijft en spreekt vlot en in een taal aangepast aan de doelgroep.
Algemene beroepsgerichte competenties
    Beroepsspecifieke competenties
    • BL314 Hij/zij kent de regelgeving inzake privacy en deontologie.

    SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN


    1.       de student kan reflecteren over het eigen handelen binnen de onderwijsgroep
    2.       de student kan reflecteren over het eigen leerproces en op basis van deze reflecties het leerproces bijsturen

    3.      de student leert denken in termen van leerdoelen en competenties en is er een basis gelegd voor reflecties in het latere werkveld (de stage)


    VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
    Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

    Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

    Andere begincompetenties

    LEERINHOUDEN

    Het POP is een kaft met tabbladen en invulformulieren.  Vooraan zit een inhoudsopgave die je moet volgen. Bewaar alle documenten per onderdeel chronologisch waarbij het meest recente document bovenaan ligt.  Deze kaft gaat jouw volledige opleiding mee. In dit POP horen de volgende gegevens thuis:

    1.   Persoonlijke informatie

    2.   Studietijdmeting

    3.   Archief van bereikte competenties

    4.   Verslag van gesprekken met studieloopbaanbegeleider

          5.  Werken in projectgroep (archief van je peerassessment formulieren en je persoonlijke verslagen van de reflectievergaderingen)