ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Chemie - 3BCO - Onderdelen - Seminaries
  

Component behoort tot O.O.: Geïntegreerd lab, seminaries en POP
Afstudeerrichting: -:-
Code: 30041
Academiejaar: 2007-2008
Type: ?
Niveau: ?
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: :
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 4
Totaal aantal contacturen: 8
Totaal studietijd: 17,68
Deeltijds programma:
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Van doorslaer Els


 

KORTE OMSCHRIJVING

 Tijdens de seminaries krijgt de student een betere perceptie van zijn latere werksituatie. Initiatieven voor de seminaries worden gestuurd door de verschillende lectoren en kunnen ondermeer volgende activiteiten omvatten: het bijwonen van voordrachten, bezoeken van tentoonstellingen en het deelnemen aan studiedagen. De analyse en bespreking van concrete probleemsituaties kan eveneens het onderwerp zijn.


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CH102 Hij / zij denkt analytisch en professioneel.
  • CH103 Hij / zij toont leerbereidheid.
  • CH104 Hij / zij is kritisch ingesteld.
  • CH108 Hij / zij toont zin voor initiatief en heeft doorzettingsvermogen.
  • CH111 Hij / zij kan werken in een multiculturele en internationale omgeving.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CH212 Hij / zij laat een vakoverschrijdende en geïntegreerde kennis en deskundigheid zien in de verschillende takken van de chemie, toegepaste fysica, biochemie en microbiologie.
  • CH214 Hij / zij is in staat tot multidisciplinaire probleemanalyse en bezit een sterk gevoel voor kwaliteitsborging.
Beroepsspecifieke competenties
  • CH315 Hij / zij beschikt over vakoverschrijdende en geïntegreerde kennis en deskundigheid in algemene en anorganische chemie, analytische chemie, organische en polymeerchemie, fysico-chemie en toegepaste fysica, biochemie en microbiologie.
  • CH318 Hij / zij kan multidisciplinaire problemen analyseren.
  • CH327 Hij / zij bezit vakoverschrijdende en geïntegreerde basiskennis in genetica en moleculaire biologie, fysiologie, biochemische en metabolische processen, enzymologie, celbiologie, immunologie, voedingsmiddelenchemie, microbiologie, fermentatietechnologie, bioinformatica.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
Inspelen op recente ontwikkelingen en de student vertrouwd maken met "levenslang leren".

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

Alle opleidingsonderdelen van het 1ste en 2de jaar.


Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

Zie voorgaande.


Andere begincompetenties
Zie voorgaande.
LEERINHOUDEN

STUDIEMATERIAAL

WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

8

 lesuren

  42,11

practicum en oefeningen:

 lesuren

  00,00

vormen van groepsleren:

 lesuren

  00,00

studietijd buiten contacturen:

11

 klokuren

  57,89

Verdere toelichting:

EVALUATIE

Eerste examenperiode

tijd voor examinering
uren

%
 
 00,00

Tweede examenperiode