|
|
|
| |
| Component behoort tot O.O.: |
Geïntegreerd lab, seminaries en POP |
| Afstudeerrichting: |
-:- |
| Code: |
30041 |
| Academiejaar: |
2007-2008 |
| Type: |
? |
| Niveau: |
? |
| Programmajaar: |
3 |
| Periode binnen het modeltraject: |
: |
| Aantal studiepunten: |
nvt |
| Wegingscoëfficient: |
4 |
| Totaal aantal contacturen: |
8 |
| Totaal studietijd: |
17,68 |
| Deeltijds programma: |
|
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
| Onderwijstaal: |
Nederlands |
| Lector(en): |
Van doorslaer Els
|
|
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
Tijdens de seminaries krijgt de student een betere perceptie van zijn latere werksituatie. Initiatieven voor de seminaries worden gestuurd door de verschillende lectoren en kunnen ondermeer volgende activiteiten omvatten: het bijwonen van voordrachten, bezoeken van tentoonstellingen en het deelnemen aan studiedagen. De analyse en bespreking van concrete probleemsituaties kan eveneens het onderwerp zijn.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
|
Algemene competenties
|
- CH102 Hij / zij denkt analytisch en professioneel.
- CH103 Hij / zij toont leerbereidheid.
- CH104 Hij / zij is kritisch ingesteld.
- CH108 Hij / zij toont zin voor initiatief en heeft doorzettingsvermogen.
- CH111 Hij / zij kan werken in een multiculturele en internationale omgeving.
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CH212 Hij / zij laat een vakoverschrijdende en geïntegreerde kennis en deskundigheid zien in de verschillende takken van de chemie, toegepaste fysica, biochemie en microbiologie.
- CH214 Hij / zij is in staat tot multidisciplinaire probleemanalyse en bezit een sterk gevoel voor kwaliteitsborging.
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CH315 Hij / zij beschikt over vakoverschrijdende en geïntegreerde kennis en deskundigheid in algemene en anorganische chemie, analytische chemie, organische en polymeerchemie, fysico-chemie en toegepaste fysica, biochemie en microbiologie.
- CH318 Hij / zij kan multidisciplinaire problemen analyseren.
- CH327 Hij / zij bezit vakoverschrijdende en geïntegreerde basiskennis in genetica en moleculaire biologie, fysiologie, biochemische en metabolische processen, enzymologie, celbiologie, immunologie, voedingsmiddelenchemie, microbiologie, fermentatietechnologie, bioinformatica.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
|
Inspelen op recente ontwikkelingen en de student vertrouwd maken met "levenslang leren".
|
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Alle opleidingsonderdelen van het 1ste en 2de jaar.
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Zie voorgaande.
|
|
Andere begincompetenties
|
Zie voorgaande.
|
|
LEERINHOUDEN
|
|
|
STUDIEMATERIAAL
|
|
|
WERKVORMEN
|
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
|
hoor- en werkcolleges:
|
8
|
lesuren
|
42,11
|
|
practicum en oefeningen:
|
|
lesuren
|
00,00
|
|
vormen van groepsleren:
|
|
lesuren
|
00,00
|
|
studietijd buiten contacturen:
|
11
|
klokuren
|
57,89
|
Verdere toelichting:
|
|
EVALUATIE
|
|
|
Eerste examenperiode
|
|
tijd voor examinering
|
|
|
Tweede examenperiode
|
|
|
|
| |
|