| 
             
                
  
      | 
	        
       | 
	   
	  |    | 
	      
             
                
					
						| Component behoort tot O.O.: | 
						Geïntegreerd lab, seminaries en POP | 
					 
					
						| Afstudeerrichting: | 
						-:- | 
					 
					
						| Code: | 
						30067 | 
					 
					
						| Academiejaar: | 
						2007-2008 | 
					 
					
						| Type: | 
? | 
					 
					
						| Niveau: | 
? | 
					 
					
						| Programmajaar: | 
						3 | 
					 
					
						| Periode binnen het modeltraject: | 
						: | 
					 
					
						| Aantal studiepunten: | 
						nvt | 
					 
					
						| Wegingscoëfficient: | 
						5 | 
					 
					
						| Totaal aantal contacturen: | 
						8 | 
					 
| Totaal studietijd: | 
19,5 | 
 
					
						| Deeltijds programma: | 
						 | 
					 
						Vrijstelling of overdracht: | 
						niet mogelijk | 
					
					
						| Onderwijstaal: | 
						Nederlands | 
					 
					
						| Lector(en): | 
						Verbeke Patrick
  | 
					 
					
				  
 
            
                
                 
			
				
                        
    
        | 
             
                
                    
                
                 
                  
         | 
     
    
					| 
            KORTE OMSCHRIJVING 
         | 
				 
				
    
					
             Tijdens de seminaries krijgt de student een betere perceptie van zijn latere werksituatie. De initiatieven worden gestuurd door verschillende lectoren en kunnen onder meer volgende activiteiten omvatten: bedrijfsbezoeken, het bijwonen van voordrachten, de analyse en bespreking van concrete probleemsituaties, het gebruik van moderne informatiebronnen en -vormen.
         | 
				 
				
    
        
            
                 
                COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN 
             Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
            van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
         | 
     
    
        | 
             
                Algemene competenties 
         | 
     
    
        
            - CH102 Hij / zij denkt analytisch en professioneel.
  - CH103 Hij / zij toont leerbereidheid.
  - CH104 Hij / zij is kritisch ingesteld.
   
         | 
     
    
        | 
            Algemene beroepsgerichte competenties
         | 
     
    
        | 
            
         | 
     
    
        | 
            Beroepsspecifieke competenties
         | 
     
    
        
            - CH323 Hij / zij bezit vakoverschrijdende en geïntegreerde basiskennis in spectometrische bepalingen, elektro-analytische methoden, chromatografische scheidingstechnieken m.i.v. gekoppelde technieken, specifieke milieuanalyses, industriële microbiologie, procesautomatisatie, materialenleer.
  - CH325 Hij / zij kan multidisciplinaire problemen analyseren.
   
         | 
     
    
        
            
                 
                SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
         | 
     
    
        | 
            alle opleidingsonderdelen van het 1ste en 2de programmajaar
         | 
     
    
        | 
         | 
     
    
					
             
            VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
         | 
				 
				
    
					| 
            Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
         | 
				 
				
    
					
            zie voorgaande 
         | 
				 
				
    
					| 
            Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
         | 
				 
				
    
					
            zie voorgaande 
         | 
				 
				
    
					| 
            Andere begincompetenties
         | 
				 
				
    
					
             
         | 
				 
				
    
					| 
            LEERINHOUDEN
         | 
				 
				
    
					
             
         | 
				 
				
    
					| 
            STUDIEMATERIAAL
         | 
				 
				
    
					
             
         | 
				 
				
    
					| 
            WERKVORMEN
         | 
				 
				
    
					
            
                
                    | 
                        Soort werkvorm
                     | 
                    
                        uren
                     | 
                    
                         
                     | 
                    
                         
                            % 
                     | 
                 
                
                    | 
                        hoor- en werkcolleges:
                     | 
                    
                         
                            8 
                     | 
                    
                         lesuren
                     | 
                    
                         
                              100,00 
                     | 
                 
                
                    | 
                        practicum en oefeningen:
                     | 
                    
                         
                             
                     | 
                    
                         lesuren
                     | 
                    
                         
                              00,00 
                     | 
                 
                
                    | 
                         
                            vormen van groepsleren: 
                     | 
                    
                         
                             
                     | 
                    
                         lesuren
                     | 
                    
                         
                              00,00 
                     | 
                 
                
                    | 
                        studietijd buiten contacturen:
                     | 
                    
                         
                             
                     | 
                    
                         klokuren
                     | 
                    
                         
                              00,00 
                     | 
                 
             
            Verdere toelichting:
             
             
         | 
				 
				
    
					| 
             
                EVALUATIE 
         | 
					
         | 
				 
				
    
					| 
            Eerste examenperiode
         | 
				 
				
    
					
             
         | 
				 
				
    
					
            tijd voor examinering 
            
         | 
					
            
         | 
				 
				
    
					| 
            Tweede examenperiode
         | 
				 
				
    
					| 
            
         | 
				 
				
 
 
      
  | 
			 
		 
		
            
            
                  |    |     
         |