| 
             
                
                    
                
                 
                  
         | 
    
    
					| 
            KORTE OMSCHRIJVING 
         | 
				
				
    
					| 
            de cursus bereidt je voor op lesgeven in de eerste graad van het secundair onderwijs.
         | 
				
				
    
        
            
                 
                COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN 
             Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
            van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
         | 
    
    
        | 
             
                Algemene competenties 
         | 
    
    
        
            - SO101 Handelt integer en respectvol.
  - SO102 Is flexibel in denken en handelen.
  - SO103 Geeft blijk van verantwoordelijkheidszin.
  - SO104 Kan zichzelf kritisch evalueren en ontplooit zich verder.
   
         | 
    
    
        | 
            Algemene beroepsgerichte competenties
         | 
    
    
        
            - SO208 Verzorgt zijn taal, drukt zich duidelijk uit, structureert de boodschap.
  - SO209 Kan analytisch denken en zich een oordeel vormen.
  - SO210 Toont maatschappelijke betrokkenheid en is vernieuwingsgericht.
  - SO211 Creatief zijn.
  - SO212 Kan organiseren.
   
         | 
    
    
        | 
            Beroepsspecifieke competenties
         | 
    
    
        
            - SO313 Bezit leerlinggerichte didactisch-methodische competenties.
  - SO314 Werkt doelgericht.
  - SO317 Werkt leerlinggericht.
  - SO318 Creëert een krachtige leeromgeving.
  - SO320 Bezit kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes in de vakdomeinen die in de opleiding aan bod komen.
   
         | 
    
    
        
            
                 
                SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
         | 
    
    
        
            
				- 
						
De leerinhoud kunnen selecteren voor leerlingen van een eerste graad TSO - BSO. 
				 
				- 
						
De verschillende beginsituatie in een TSO en BSO richting voor de eerste graad kunnen inschatten. 
				 
				- 
						
Lesdoelen kunnen benoemen met behulp van het leerplan en de eindtermen- ontwikkelingsdoelen. 
				 
				- 
						
De juiste werkmethode kunnen selecteren om het vooropgestelde doel te bereiken. 
				 
				- 
						
Een selectie kunnen maken voor zinvol didactisch materiaal. 
				 
				- 
						
Het gekozen didactisch materiaal kunnen realiseren adhv vooropgestelde kwaliteitsnormen. 
				 
				- Al de vooropgestelde doelen  in praktijk kunnen brengen bij basislessen voor de eerste graad TSO - BSO.
   |