1 Onderwijs, Secundair onderwijs - 1MOPK - Onderdelen - Major Mode module 4 |
|
|
|
O.O. heeft componenten: |
Ja |
O.O. bestaat uit componenten |
Praktijk
Vormgeving
Creatie
Wetenschappelijke ondersteuning
|
Afstudeerrichting: |
-:- |
Code: |
10102 |
Academiejaar: |
2007-2008 |
Programmajaar: |
1 |
Periode binnen het modeltraject: |
S:2 |
Aantal studiepunten: |
7 |
Wegingscoëfficient: |
7 |
Totaal aantal contacturen: |
143 |
Totaal studietijd: |
182 |
Examencontract: |
niet mogelijk |
Deliberatie: |
mogelijk |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Lector(en): |
Godschalk Lise Vandecruys Gert
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- SO101 Handelt integer en respectvol.
- SO102 Is flexibel in denken en handelen.
- SO103 Geeft blijk van verantwoordelijkheidszin.
- SO104 Kan zichzelf kritisch evalueren en ontplooit zich verder.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- SO209 Kan analytisch denken en zich een oordeel vormen.
- SO210 Toont maatschappelijke betrokkenheid en is vernieuwingsgericht.
- SO211 Creatief zijn.
- SO212 Kan organiseren.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- SO320 Bezit kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes in de vakdomeinen die in de opleiding aan bod komen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
-
Vanuit een concrete behoefte van een welbepaalde doelgroep een ontwerp voor een nieuw product kunnnen realiseren.
-
Om de behoeften goed te kunnnen bepalen, gebruik kunnen maken van een beperkt marktonderzoek.
-
De huidige modetrends kunnen bespreken en verwerken in een eigen creatie.
-
Een inspiratiebron kunnen bepalen, zich hierover informeren en documenteren, om vandaar uit een nieuw product te creëren.
-
Bij het creëren rekening houden met vooropgestelde normen i.v.m milieu, ergonomie, IKZ.
-
De creatie kunnnen presenteren door schetsen, technische tekeningen, modetekeningen, collages,..
-
Voor de uitvoering van het product materiaal, kleur en techniek kunnen bepalen.
-
Tijdens de realisatiefase de verschillende stappen noodzakelijk om het eindproduct te bekomen kunnen doorlopen
-
bepalen van de vorm door middel van een patroon, moulage
-
meerdere maten van een patroon kunnen bekomen door gradatie
-
afwerking, naadwaarde en snijpatroon opzoeken en opstellen
-
snijplan opstellen en het werkstuk snijden.
-
Het werkstuk kunnen realiseren en aanpassen aan de persoon.
-
Het eindproduct presenteren en in gebruik nemen.
- Zowel het proces als het product kunnen evalueren.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
geen
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
module 2
|
Andere begincompetenties
|
Studenten zonder vooropleiding moeten bereid zijn om een extra inspanning te leveren om de achterstand in kennis, inzicht en vaardigheden bij te werken.
|
|
| |
|