|
KORTE OMSCHRIJVING
|
de cursus bereidt je voor op lesgeven in de eerste graad van het secundair onderwijs.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- SO101 Handelt integer en respectvol.
- SO102 Is flexibel in denken en handelen.
- SO103 Geeft blijk van verantwoordelijkheidszin.
- SO104 Kan zichzelf kritisch evalueren en ontplooit zich verder.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- SO208 Verzorgt zijn taal, drukt zich duidelijk uit, structureert de boodschap.
- SO209 Kan analytisch denken en zich een oordeel vormen.
- SO210 Toont maatschappelijke betrokkenheid en is vernieuwingsgericht.
- SO211 Creatief zijn.
- SO212 Kan organiseren.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- SO313 Bezit leerlinggerichte didactisch-methodische competenties.
- SO314 Werkt doelgericht.
- SO317 Werkt leerlinggericht.
- SO318 Creëert een krachtige leeromgeving.
- SO320 Bezit kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes in de vakdomeinen die in de opleiding aan bod komen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
-
De leerinhoud kunnen selecteren voor leerlingen van een eerste graad TSO - BSO.
-
De verschillende beginsituatie in een TSO en BSO richting voor de eerste graad kunnen inschatten.
-
Lesdoelen kunnen benoemen met behulp van het leerplan en de eindtermen- ontwikkelingsdoelen.
-
De juiste werkmethode kunnen selecteren om het vooropgestelde doel te bereiken.
-
Een selectie kunnen maken voor zinvol didactisch materiaal.
-
Het gekozen didactisch materiaal kunnen realiseren adhv vooropgestelde kwaliteitsnormen.
- Al de vooropgestelde doelen in praktijk kunnen brengen bij basislessen voor de eerste graad TSO - BSO.
|