|
3 Onderwijs, Secundair onderwijs - 3VVBI - Onderdelen - De mens in zijn milieu |
|
|
| |
| Component behoort tot O.O.: |
Verzorging |
| Afstudeerrichting: |
-:- |
| Code: |
30120 |
| Academiejaar: |
2007-2008 |
| Type: |
kern |
| Niveau: |
uitdiepend |
| Programmajaar: |
3 |
| Periode binnen het modeltraject: |
S:1 |
| Aantal studiepunten: |
nvt |
| Wegingscoëfficient: |
40 |
| Totaal aantal contacturen: |
37 |
| Totaal studietijd: |
72,8 |
| Deeltijds programma: |
|
Vrijstelling of overdracht: |
niet mogelijk |
| Onderwijstaal: |
Nederlands |
| Lector(en): |
De Ridder Ingrid
|
|
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
Dit vak sluit aan bij verzorging en splits zich op in twee delen:
enerzijds het zorg dragen voor de mens: in het kader van deze cursus zien we alles over ziekte bij de mens
anderzijds gaat dit ook over zorg dragen voor het milieu: hierin zien we lucht, water, stank, afval
en als laatste zien we ook iets over genetische gemanipuleerde organismen : invloed op voedsel, op het milieu.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
|
Algemene competenties
|
|
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- SO320 Bezit kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes in de vakdomeinen die in de opleiding aan bod komen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- Kennis van de gezondheid van de mens in zijn natuurlijk milieu
- Milieubewust denken en handelen, juiste en objectieve informatie verwerven in de ingewikkelde milieuproblematiek en gezondheid van de mens kunnen kaderen in een breder perspectief
- voldoende inzicht in de materie verwerven om levenslang bij te kunnen leren. Begrijpen van artikels over deze materie
|
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
cursus van biochemie, biologie, dieetleer, additieven
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
chemie eerste jaar
|
|
Andere begincompetenties
|
geen
|
|
LEERINHOUDEN
|
|
| | | |
|