|
KORTE OMSCHRIJVING
|
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- SO206 Heeft empathisch vermogen, toont openheid en zorg.
- SO208 Verzorgt zijn taal, drukt zich duidelijk uit, structureert de boodschap.
- SO209 Kan analytisch denken en zich een oordeel vormen.
- SO210 Toont maatschappelijke betrokkenheid en is vernieuwingsgericht.
- SO211 Creatief zijn.
- SO212 Kan organiseren.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- SO313 Bezit leerlinggerichte didactisch-methodische competenties.
- SO314 Werkt doelgericht.
- SO316 Evalueert leerlingen deskundig.
- SO317 Werkt leerlinggericht.
- SO318 Creëert een krachtige leeromgeving.
- SO320 Bezit kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes in de vakdomeinen die in de opleiding aan bod komen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
Aan de hand van hun project waar ze tijdens de lessen vakdidactiek aan werken worden bovenstaande competenties getoetst.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
cursus TO 2de jaar
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
geen
|
Andere begincompetenties
|
geen
|
LEERINHOUDEN
|
-
Studenten bestuderen de leerplannen : A stroom en de B stroom
-
Bereiden hun examen vakdidactiek voor
-
Werken een project uit thema overschrijdend minstens 2 thema's moeten aan bod komen in het project
-
met een bezoek
-
voorzien evaluatie opdrachten
-
leiden het project in met leerlingenproefjes
- opzetten van een experiment
|
STUDIEMATERIAAL
|
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
|
lesuren
|
00,00
|
practicum en oefeningen:
|
11
|
lesuren
|
34,38
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
17
|
klokuren
|
53,13
|
Verdere toelichting:
zoeken informatie op internet, cd-rom's, boeken en tijdschriften
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- De studenten moeten bij elk practicum aanwezig zijn. Indien door ziekte de student meer dan de helft van de practica mist kan door de lector en de examencommissie beslist worden dat de student niet voldoet voor dit vak.
- Punten worden als volgt verdeeld: 50% op project vakdidactiek; 50% op mondeling examen
- Punten vormen 34% van de punten van vakdidactiek (de overige 66% zijn voor voeding-verzorging).
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Nieuwe examenopgave (voor mondeling examen) in september- Project kan niet opnieuw gedaan worden.
|